Головна » 2011»Квітень»6 » МІСЦЕ ЗУСТРІЧІ НАЙАКТИВНІШИХ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНИ-МІСТО ЛУГАНСЬК
17:56
МІСЦЕ ЗУСТРІЧІ НАЙАКТИВНІШИХ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНИ-МІСТО ЛУГАНСЬК
Нещодавно керівник СТК "ОРІОН" Олександр МИРОНОВ повернувся з Всеукраїнського освітянського семінару, який проходив у місті Луганську.Його враження від участі у цьому заході в наступному матеріалі:
Луганський семінар – пошук шляхів
розв’язання
освітянських проблем.
26-27 березня 2011 року в самому східному обласному центрі
України – місті Луганську проходив дводенний Всеукраїнський семінар «Проблеми
та кращі практики застосування польського досвіду діяльності шкіл – центрів
активності громад». Організатором заходу виступила громадська організація
«Східноукраїнський центр громадських ініціатив». На це загальнодержавне
освітянське зібрання було запрошено понад 30 вчителів, експертів, представників громадських
організацій з 8 областей України , Автономної Республіки Крим та сусідньої
Польщі. Вінниччина в Луганську була представлена двома учасниками. Окрім мене в
семінарі брала участь голова Крижопільського районного представництва
Міжнародного товариства «Україна – Польща - Німеччина» Оксана Герасимчук. Мій
шлях до участі в цьому заході розпочався ще шість років тому. Саме тоді в
рамках проекту «Активні вчителі , активні школи, активне громадянське
суспільство» я відвідав Польщу. А вже на початку цього року одержав пропозицію
із Луганська поділитись досвідом впровадження польських ідей на терені
Теплицького району. Від представників луганської громадської організації «Східноукраїнський
центр громадських ініціатив»я дізнався про те, що автори кращих статей
будуть запрошені на Всеукраїнський семінар. За кілька місяців я написав дві
статті про свою діяльність з впровадження польського досвіду: «Погляд через
шість років » та «Це потрібно не мертвим - це потрібно живим». І саме вони надали мені можливість
одержати запрошення та взяти участь у цьому загальнодержавному зібранні .
Луганськ зібрав найактивніших педагогів , більшість з яких
мали нагоду вивчати польський освітянський досвід . Головне питання ,яке
спробували вирішити педагоги, учасники семінару - це розв’язання проблеми
ліквідації малокомплектних шкіл. Освітянська галузь України переживає сьогодні
період реформ. І негативним їх наслідком є закриття шкіл. Але цій проблемі
можливо зарадити. І шляхи її подолання нам може підказатидосвід польських колег, які з честю подолали
цей реформаторський період. Головними чинниками, які допомогли полякам врятувати
власні школи ,стали активність сільських громад та місцевих громадських
організацій , які є повноправними адміністраторами і управлінцямизакладів освіти після легалізації в країні
недержавних шкіл. Саме про цей позитивний досвід вирішення проблем польських
шкіл і розповіла на семінарі представник Суспільно – просвітницького товариства
«Едукатор» з польського міста Ломжа
МаженаРафальська.
Отже, вирішення проблеми закриття малокомплектних шкіл полягає
у згуртуванні громади навколо школи та внесенні змін до законодавства , які
дозволять створити громадські заклади освіти. Семінар не обмежився лише цією
проблематикою. Всі педагоги, які відвідали Польщу, отримали нагоду на цьому
зібранні розповісти колегам про те, що було зроблено ними в Україні ,на основі використання
досвіду польських шкіл. Не залишились поза увагою і дошкільні навчальні заклади
та дошкільна освіта. Цьому сприяло детальне ознайомлення з системою дошкільної
освіти в Україні та Польщі, процесом реалізації проектів «Едукатора» з
впровадження альтернативної дошкільної освіти в Грузії. Велику увагу учасники
семінару приділили розгляду освітянських реформ в Польщі та пошуку в них
позитиву,який можливо застосувати в
освітніх закладах України.
Але не лише Польща може похизуватисявласним передовим досвідом. В українців є
також чому повчитися. Наочним доказом цього стала презентація учасниками
семінару досвіду власної діяльності. Тематикою своєї презентації я обрав
наступну: «Впровадження молодіжних проектів патріотичного, правового та
екологічного спрямування». Підсумком даних презентацій стала спільна думка
обрати темою наступного семінару впровадження українського досвіду в польських
школах. Серед освітянських новацій в Україні особисто мені найбільше сподобався
досвід діяльності громадянсько – активних шкіл.
Завершальним акордом Всеукраїнського освітянського зібрання став спільний лист – звернення адресоване
Міністру освіти і науки, молоді та спорту України Дмитру Табачнику, в якому
учасники семінару аргументовано довели можливість застосування в Україні польської
практики створення громадських закладів освіти , як одного із методів
збереження шкіл, які є на грані закриття.
Семінар завершився – семінар продовжується. І знайшов він
своє продовження у спільних домовленостях про співпрацю між освітянами різних
областей України. Приміром туристи Тепличчини отримали запрошення від Донецької
школи № 138 відвідати з дружнім візитом столицю шахтарського краю. А головним
підсумком семінару стане антологія –посібник «Школа – центр активності громади:
узагальнення адаптованого польського досвіду збереження освітніх послуг», до
якої увійдуть статті про досвід20-и
освітян, учасників зібрання і яка побачить світ у кінці травня 2011 року.
Всеукраїнський освітянський семінар вже увійшов в історію
,але він аргументовано довів, що у кожної школи
України є велике і світле майбутнє і знаходитьсявоно у руках держави, педагогів та місцевих
громад.
Олександр МИРОНОВ
начальник
відділу у справах сім'їтамолоді Теплицької райдержадміністрації;учасник Всеукраїнського семінару «Проблеми та кращі практики
застосування польського досвіду діяльності шкіл – центрів активності громад».